سه شنبه 04 مهر لیگ ملی چوگان گرامیداشت استاد مهدی قلی ذوالفقاری  
   
 
هفته دوازدهم لیگ ملی چوگان گرامیداشت استاد مهدی قلی ذوالفقاری به میزبانی مجموعه سوارکاری شهدا انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، دیدار‌های مقدماتی چوگان جام اوپن تهران (گرامیداشت استاد مهدی قلی ذوالفقاری) پنجشنبه ۳۰ شهریور 1402 در مجموعه سوارکاری شهدا (قصرفیروزه) با حضور چهار تیم نوروزآباد، قصرفیروزه، نزاجا و کانون چوگان البرز برگزار شد.

 گفتنی است پیش از آغاز این رقابت ها که با قهرمانی تیم نزاجا به سرانجام رسید، نشستی با حضور "ناظری" سرپرست فدراسیون چوگان و "دادگو" سرپرست مجموعه های سوارکاری کشور در خصوص هماهنگی و همکاری های دو جانبه برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات برگزار شد.

شایان ذکر است مجموعه ورزشی سوارکاری شهدا که میزبان این دوره از مسابقات بود، یکی از مجموعه های ورزشی واقع در شرق تهران، با قدمت حدود ۷۵ سال و مساحت ۷۰ هکتاری یکی از بزرگترین مجموعه های سوارکاری تهران و مرکز اصلی چوگان (اولین ورزش تیمی دنیا) است. این مجموعه شامل ۴ مانژ (میدان اسب سواری) مسابقات، 240 باب باکس نگهداری اسب (پانسیون)، زمین استاندارد چوگان، مانژ سرپوشیده، لنژ برقی، مانژ بیضی، فروشگاه لوازم سوارکاری، رستوران، داروخانه و پارکینگ اختصاصی بوده و همواره یکی از مهم ترین مجموعه های ورزشی کشور در ارائه خدمات به ورزشکاران و علاقه مندان به رشته های چوگان و سوارکاری به شمار می رود.