پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
سه شنبه 25 مهر
بیانیه وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی
بیانیه وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی

تاکید بر ترویج ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی همراه با ارزش های اخلاقی در جامعه
وزارت ورزش و جوانان در آستانه هفته تربیت بدنی و ورزش بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه توجه به ترویج ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی و حمایت جدی از ورزش بانوان همراه با ارزش های اخلاقی و پهلوانی مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در بیانیه وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش آمده است ؛

تن زنده والا به ورزندگی است
که ورزندگی مایه زندگی است
هفته تربیت بدنی و ورزش بهترین فرصت برای یادآوری اهمیت این پدیده اجتماعی در جامعه بشری است که نقش تعلیم و تربیتی آن موجب شکوفایی استعدادهای انسانی در ابعاد وجودی می شود و با حفظ و ارتقاء سلامتی و تندرستی زمینه بروز و ظهور فضائل اخلاقی را در افراد محقق می سازد و بهبود کیفیت زندگی را در عرصه فردی و اجتماعی به ارمغان می آورد.

آنچه مسلم است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبیین جایگاه ورزش که فعالیت و تحرک بدنی را در قالب آموزه های دینی و همچنین تمدن غنی ایرانی برای پرورش انسان های خوب،قوی و سالم مورد توجه قرار داده است، می کوشد تا ورزش و تربیت بدنی را به عنوان یک پدیده انسان ساز همراه با ارزش های اخلاقی و اسلامی در جامعه ترویج دهد و برای تحقق ایرانی سالم و بانشاط همراه با توسعه پایدار نقش آفرینی کند.

از آنجا که جامعه ورزش همراهی با آرمان های امام راحل(ره) و اندیشه های مقام معظم رهبری را سرلوحه اهداف قرار داده است؛ عرصه ورزش را نیز تجلی گاه تبلور اصول اعتقادی و ایمانی ساخته و اکنون نیز که خشم ،نفرت و انزجار از سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا کشور را فرا گرفته است ، بار دیگر با محکومیت این اقدام غیر اخلاقی ؛ تلاش نافرجام ترامپ را در ضربه زدن به انسجام و وفاق نظام مقدس جمهوری اسلامی نکوهش و محکوم می کنیم و همچنان با اعتقاد راسخ به وحدت بین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با مردم، امور ورزش کشور را هدایت ، حمایت و نظارت کرده و به سمت ارائه توانمندی این کشور در رویدادهای ورزشی بین المللی حرکت می کنیم.

خدا را شاکریم که میزبانی رویدادهای ورزشی در ابعاد بین المللی در سال 1395 با پذیرایی از ورزشکاران بیش از شصت کشور جهان اقتدار کشور در برگزاری مسابقات بین المللی را به منصه ظهور رساند و بار دیگر اندیشه های صلح جویانه، مهمان نوازانه و جوانمردانه ایرانیان را به جهانیان ثابت کرد و از همه مهمتر این میزبانی ها نمادی از امنیت و آرامش کشور را در گستره جهانی نشان داد و پیام دوستی و مفهوم انسانیت را به جهان منتقل کرد تا عرصه ورزش نقش خود را در عظمت ایران اسلامی به خوبی ایفا کند.

هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی است تا به اتفاق مردم و مسئولین با هم مرور کنیم که در ورزش برای ما ارزش های انسانی، اخلاقی و پهلوانی در درجه اول اهمیت قرار دارد تا در کنار این هدف متعالی ورزش که همانا نقش تربیتی این مقوله را در پرورش انسان های سالم و با اخلاق تبیین می کند و موجب پدید آمدن جامعه ای نیکو می شود ،در زمینه ترویج فرهنگ ورزش عمومی برای نهادینه کردن فرهنگ سلامتی و پرورش قهرمانان ورزشی برای استمرار در افتخارآفرینی ایران اسلامی تلاش و برنامه ریزی کنیم.

شکی نیست که ترویج ورزش با هدف ارتقا سطح سلامتی جامعه به ایجاد کشوری با نشاط همراه با افزایش امید و انگیزه برای دستیابی به توسعه پایدار منجر می شود . در این بین ورزشکاران ایران اسلامی را برای سوق دادن به ابعاد قهرمانی و قرار گرفتن در مسیر افتخارآفرینی در میادین آسیایی ، جهانی و المپیکی مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهیم تا وظیفه خود به منظور انتقال نمادی از اقتدار ایران همراه با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی به جهانیان به نحو شایسته به سرانجام برسانیم .

اعتقاد داریم ورزش ایران از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که توجه به نقاط مختلف می تواند موفقیت های پایدار ایران در بازی های آسیایی و بازی های المپیک را به ارمغان آورد.
آنچه واضح است در ابعاد مختلف ورزشی جنسیت در قالب برنامه ریزی ها، محلی از اعراب ندارد و اهمیت توجه به توانمندی ورزش بانوان و حتی توانمندی های مدیریتی زنان در حوزه ورزش از جدی ترین رویکردهای وزارت ورزش و جوانان است تا توسعه متوازن ورزش را رقم بزنیم و جامعه ورزش را برای نقش آفرینی در ایرانی پرافتخار، سالم و با نشاط مهیا کنیم.
با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش از همراهی های دلسوزانه خدمتگزاران صدیق ورزش قدردانی می کنیم و از تمام کسانی که در پیشبرد اهداف ورزش ایران در نقاط مختلف کشور نقش ارزنده ای به عهده دارند به نیکی نام می بریم .
خدا قوت.


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved