پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
سه شنبه 28 دی
راهکارهای حضور قدرتمند ایران در عرصه بازارهای رقابتی محصولات ورزشی
راهکارهای حضور قدرتمند ایران در عرصه بازارهای رقابتی محصولات ورزشی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: بازاریابی و استانداردسازی دو راهکار حضور قدرتمند محصولات ورزشی ایران در بازارهای رقابتی دنیا است.
«مصطفی مدبر» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا البته از سطح کیفی محصولات و تجهیزات ورزشی ایران ابراز رضایت کرد، اما گفت: محصولات ورزشی ایران برای رقابت و حضور قدرتمند در بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی نیازمند بازاریابی ساختارمند و استاندارد سازی هستند.
وی افزود: تولیدکنندگان داخلی در تولید لوازم و تجهیزات ورزشی از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، اما باید توجه داشت که حلقه گمشده آن استانداردسازی محصولات ورزشی است.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی از 25 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت و روز سه شنبه - امروز - پایان می یابد. در این نمایشگاه 90 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه تولیدات لوازم ورزشی در معرض قضاوت مردم قرار می دهند.
در نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی، انواع پوشاک و کفش ورزشی، لوازم و تجهیزات ورزشی مانند متعلقات استخر، لوازم بدنسازی و تناسب اندام، وسایل رزمی، آبی و هوایی، لوازم دوچرخه سواری، انواع لوازم ورزش های فکری، وسایل شنا، تجهیزات پزشکی - ورزشی، انواع مکمل های غذایی، دارویی و پروتئینی و سایر موارد در معرض دید قرار دارد.
مدبر گفت: وقتی از تولید کنندگان سئوال می شود آیا محصولات خود را از نظر سطح کیفی در بحث استاندارد مورد بررسی قرارداده اید؟ تنها تعداد معدودی این مساله را تایید می کنند.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سئوال که آیا تولید کنندگان لوازم ورزشی سطح کیفی استاندارد محصولات خود را از طریق مرکز نظارت بر استانداردهای ورزشی مورد آزمایش قرار دادند، توضیح داد: این مرکز تنها پنج محصول را در بخش چمن مصنوعی، انواع کف پوش ها، تارتان، صندلی و توپ بررسی می کند و تولید کنندگان این محصولات با این مرکز در ارتباط هستند.
مدبر گفت: اما شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، کارشناسان این مرکز را مکلف کرد تا با حضور در نمایشگاه و گفت و گو با غرفه داران و تولید کنندگان سطح ارتباطات را با هدف ارتقای محصولات ورزشی متناسب با سطح استانداردهای ورزشی بازتعریف کنند.
آزمایشگاه استاندارد تجهیزات و امکانات تخصصی ورزشی با همکاری سازمان استاندارد کشور برای نخستین بار مرداد ماه سال گذشته راه اندازی شد و در گام نخست روی کنترل کیفیت صندلی های تماشاگران، کفپوش های داخل سالن، تارتان ها(پیست های دوومیدانی دور زمین فوتبال)، چمن های مصنوعی و انواع توپ های ورزشی (فوتبال، والیبال و بسکتبال) و با استفاده از آخرین استاندارهای بین المللی متمرکز شد.
همچنین این مرکز در 15ماه اخیر بر 29 طرح در داخل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و 39 طرح خارج از شرکت نظارت اجرایی داشته است.
مدبر افزود: هر چه سطح کیفی لوازم و تجهیزات ورزشی از سوی تولید کنندگان ارتقا یابد به همان میزان در بخش صادرات نیز موفق تر خواهند بود.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: محصولات ورزشی ایران از نظر فراوانی تنوع لوازم و تجهیزات ورزشی به بیش از 300 مورد می رسد که در این نمایشگاه فقط معدودی از آنها در معرض نمایش گذاشته شد.
وی افزود: در این نمایشگاه بیشتر به ارائه محصولات پرداخته شده است و تجهیزات زیرساختی ورزشی مورد توجه نبوده است.
مدبر از حلقه واسط بین تولید کننده و بازار به عنوان «بازاریابی ورزشی» نام برد و گفت: با توجه به راهبرد وزارت ورزش و جوانان در فعال کردن صنعت ورزش کشور، به نظر می رسد یکی از حلقه ها و زنجیره های اصلی بین تولید کننده و مصرف کننده به منظور عرضه محصولات در بازارهای داخلی و بین المللی «بازاریابی ورزشی» است که این خلا در صنعت ورزش کشور وجود دارد.
وی افزود: وقتی از تولید کننده سئوال می شود که آیا برای عرضه محصولات خود بازاریابی کرده است، با پاسخ منفی آنها روبرو می شویم. تولید کننده باید این توانمندی را داشته باشد که در کنار تولید، به موضوع عرضه محصولات تولید شده نیز توجه کند و امیدواریم تولیدکنندگان به موضوع بازاریابی ورزشی نیز توجه کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه به حضور انجمن تولید کنند گان لوازم ورزشی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: انجمن خوبی است زیرا شماری از تولیدکنندگان اعضای این انجمن با مرکز نظارت بر استاندارد های ورزشی ارتباط مستمر دارند.
مدبر ادامه داد: قرار است با افزایش سطح ارتباطات و تعریف علمی از استاندارد ورزشی، تولیدکنندگان در چرخه این مهم قرار بگیرند تا بتوانند سطح تولیدات خود را برای حضور در بازارهای داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای گسترش دهند.


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved