جمعه, 31 فروردین, 1403
FRIDAY, April 19, 2024
سه شنبه 23 مرداد
دکتر سلطانی‌فر: تلاش وزارت ورزش، رشد و توسعه چوگان در ایران است
دکتر سلطانی‌فر: تلاش وزارت ورزش، رشد و توسعه چوگان در ایران است

وزیر ورزش و جوانان گفت: امید دارم با رغبت زیادی که بین مردم به سوارکاری و چوگان وجود دارد روز به روز این رشته بین مردم توسعه پیدا کند و به موقعیت خوب در جهان برسیم. تلاش وزارت ورزش و جوانان هم توسعه رشته چوگان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم رونمایی از سند ثبت جهانی چوگان به نام ایران در یونسکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای ورزش کشور است و به نوبه خودم تبریکی از صمیم قلب به همه ایرانیانی که هر تپش قلب شان و هر گوشش خون شان برای عزت و آبادانی ایران می تپد عرض می کنم.

وی ادامه داد: امروز به آنچه که حقمان بود رسیدیم. این رشته که ریشه دیرینه در فرهنگ و آموزه های دینی ما دارد و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر گسترش آن داشته اند به ثبت جهانی رسید.

دکتر سلطانی فر گفت: ورزش چوگان در ۴۰ سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته که با برنامه‌ریزی خوب و تلاشی که در چند سال اخیر انجام شد، روند رو به رشدی را شروع کرد و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی و مستنداتی که به یونسکو ارسال شد توانستیم سال گذشته در یونسکو چوگان را به نام ایران ثبت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امید دارم با رغبت زیادی که بین مردم به سوارکاری و چوگان وجود دارد روز به روز این رشته بین مردم توسعه پیدا کند و به موقعیت خوب در جهان برسیم.

وی با بیان اینکه تلاش وزارت ورزش و جوانان هم توسعه رشته چوگان است، افزود: در حال حاضر در هفت استان هفت هیئت مستقل چوگان وجود دارد و پنج استان نیز متقاضی تاسیس هیئت هستند که چون هنوز زمین مناسب را پیدا نکردند این هیات تأسیس نشده اما این رشته در کشور رو به گسترش است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با رغبتی که بخش خصوصی به رشته چوگان دارد و سرمایه گذاری که در این رشته می کند خیلی دور نیست که به موقعیت خوب جهانی برسیم.

دکتر سلطانی فر در خصوص توسعه چوگان در کشور گفت: یکسری کارهای سخت افزاری و نرم افزاری و ایجاد فضای مناسب لازم است که در تمام استان ها ایجاد کنیم و بعد کمک کنیم برای توسعه جنبه‌های مختلف از جمله اصلاح نژاد اسب ها که در این راستا نیز کارهای خوبی در استان ها انجام شده است.

وی با بیان این که باید از تجربیات خارجی ها برای رشد چوگان بهره بگیریم افزود: استفاده از مدرس خارجی و فرستادن مربیان ایرانی برای آموزش و استفاده از تجربیات آنها می تواند به توسعه این رشته در ایران کمک زیادی کند.


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved